Arratsale on irakurleok!
Gaur arratsaldeko saio teorikoan
Ekintza Ikastolako zuzendari pedagogikoa (Mertxe) eta irakasleetako bat (Joxi) etorri zaizkigu visitan.
Ikastolan IKT-ak nola erabiltzen dituzten kontatzera etorri dira eta orain, entzundakoaren laburpen bat egiten saiatuko gara.

Informatikaren uholdea eskoletara heldu zenean, irakasle gehienek prestakuntzarik ez zutela aitortu digute Mertxek eta Joxik; baina, azken urteotan teknologia oso azkar garatu denez eta orain IKT-ak eskolan egunero erabiltzen dituztenez, irakasleak honen inguruan ikastera behartuta ikusi dira. Ikastolako irakasleei honakoa eskatzen zaie:
- Dokumentu idatziak sortzeko Word erabiltzen jakitea.
- Edizio elektronikoak egiteko Publisherrekin lan egiten jakitea.
- Aurkezpenak egiteko: Powerpoint, Prezi eta slideshow programetaz baliatzeko gai izatea.
- Bideoen ediziorako: Pinnacle programa erabiltzen jakitea.
- Eskolako plataforma erabiltzeko eta ikasleen gurasoekin korreo bitartez komunikatzeko gai izatea.
- Dokumentuak elkarbanatzeko: Drive, dropbox... erabiltzen jakitea.

Irakasleek esan digutenez, ikastolan erabiltzen duten softwarea euskarazkoa da (ESNA) baina aisialdiarekin lotutako jardueraren bat planteatzen dutenean, orokorrean, zaila izaten da euskarazko aplikazio edo programak aurkitzea. Horrek ikasleen buruan dikotomia argi bat sortzen duela aipatu digute, izan ere, normalean, ordenagailuetan, mugikorretan, tabletetan... erabiltzen ditugun aplikazio edo programa gehienak erderaz izaten dira, aldiz, eskolan euskaraz egin behar izaten dute lan ikasleek eta horrela euren buruan banaketa sortzen da: euskara eremu formala edo akademikoan erabiltzen ikasten dute, aldiz, gaztelera, aisialdirako. Horrek, ez dio euskararen egoerari mesederik egiten eta gure hizkuntza bultzatzeko lan egiten duten irakasleak arduratuta daude gai honekin.
Ekintza ikastolan hainbat proiektu erabiltzen dituzte IKTak lantzeko. Astean behin, adibidez, ikasleek bideo bat grabatzeko aukera dute (Ekintza TV
http://www.ekintzatelebista.org/) eta bertan abestu, dantzatu, antzeztu, azalpenak eman... egiteko aukera dute. Ikasleen bi bideo ikusteko aukera izan dugu, eta oso originalak iruditu zaizkigu. Ikasgela bakoitzari, animali izena ematen zaio eta horrela lehen hezkuntzako maila ezberdinek ikastetxeak egindako blogean idatzi beharko dute klasean egindakoa, hemen ikusi daiteke hori adibidez,
http://www.ekintza.org/es/es_blogs.html
Esandako guztia laburtuz, lehen, ikastoletako gela bakoitzean ordenagailu bat zegoen eta gaur egun gela batean dauden ikasle bakoitzak ordenagailua dauka, hor ikusten da IKTaren integrazioa hezkuntzan. Gainera, Mertxek eta Joxik azaldu diguten bezala, kontradikzio bat dago guzti honetan, irakasleek teknologia ikastoletan integratzea nahi dute baina era berean, ez dute ikasleak mobilarekin edota ordenagailuan sare sozial batean sartuak egotea.
Oso interesgarria izan da gaurko hitzaldia. IKTari dagokionez, gure inguruko ikastolek erabiltzen duten metodologia hain gertutik ikustea baliagarria izango da gure etorkizunerako. Gaur arte, ez genekien zein tresna teknologiko erabiltzen jakin behar genuen hezkuntzako lan munduan sartzerakoan, ez genekien nola lantzen ziren tresna hauekin proiektuak, ez genekien tresna ezberdinak existitzen zirenik lan berdin bat egiterakoan edo proiektu berdinak aurkezterakoan.
Gainera, beraien umorearekin, aurkezpena oso entretenigarria eta dibertigarria egin dute, oso azkar pasatu zaigu denbora eta konturatu baino lehen, bukatua zen aurkezpena. Horrek ez du esan nahi, bukatu eta gero, jakin minik ez dugula izan, gure artean ere galderak egin ditugu eta ikaskide batzuk gainera, galdera horiek altuan egin zituzten eta horri esker, zalantza mordoa argitu ditugu. Bertako galdera batekin jakin dugu adibidez, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan eta Batxilergoan, ez dituztela proiektu hauek erabiltzen.
Guri bezain beste gustatu zaizuelakoan, eskerrik asko irakurtzeagatik eta hurrengo argitalpen arte ondo segi =)